Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití dynamického tlumiče v hydrodynamice
Vrána, Jiří ; Habán, Vladimír (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá možností využití dynamického tlumiče v hydrodynamice. Konkrétně se jedná o posouzení vlivu dynamického tlumiče na dynamickou stabilitu tekutinové soustavy v případě, že tato soustava před instalací tlumiče vlivem samobuzeného kmitání vykazovala nestabilní chování. V práci je uveden algoritmus pro výpočet tlakových a průtokových pulzací vycházející z metody přenosových matic, dále jsou odvozeny přechodové matice pro různé varianty návrhu tlumiče. S využitím tohoto algoritmu je řešen vliv tlumiče umístěného ve stabilní a nestabilní tekutinové soustavě. Výstupem práce je software pro řešení tlakových a průtokových pulzací v soustavě se sériově řazenými hydrodynamickými prvky vytvořený v programu MATLAB.
Comparison of selected criteria of flight characteristcs on an airplane simulator
Melich, Peter ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Matějů, Jiří (vedoucí práce)
As of today, we might consider PC technologies as very progressive and advanced. Due to this fact, we have numerous commercial flight simulators available on the market nowadays. However, each flight simulator has it’s own specific characteristics and behaviour and that’s why I’m going to compare selected flight characteristics in the chosen flight simulator on a chosen aircraft type (Cessna 172SP in my case) and it’s comparison with measured data from real-life environment in this thesis. Data comparison will show us how accurately simulator responds to inputs from the user and if the simulation is similar in relation to real conditions.
Stabilita a řiditelnost experimentálního letounu VUT 001 Marabu
Marešová, Eva ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Kouřil, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá stabilitou a řiditelností experimentálního letounu VUT 001 Marabu. Obsahuje výpočet aerodynamických stabilitních derivací a dalších potřebných dat pro vyhodnocení statické a dynamické stability. Výběr vhodného autopilota.
Konstrukce dvouosého suportu vícevřetenového soustružnického automatu
Sedlář, Jiří ; Štěpánek, Vojtěch (oponent) ; Hadraba, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí dvouosého suportu vícevřetenového soustružnického automatu. V první částí je vypracovaná rešerše a na jejím základě jsou navrženy varianty možných konstrukčních řešení. Po výběru nejlépe hodnocené varianty práce dále pokračuje potřebnými technickými výpočty hlavních konstrukčních uzlů. Jedná se o synchronní servomotor, kuličkový šroub, lineární vedení a ložisko. Samotná konstrukce probíhala souběžně s výpočty a výsledný model byl podroben analýze z hlediska dynamické stability. Hlavními body analýzy bylo nalezení vlastních frekvencí sestavy a zjištění amplitud kmitu vzniklých od harmonické budicí síly. Závěrem byly vypracovány Lobe diagramy pro operaci zapichování a podélné soustružení.
Vliv proprioceptivní neuromuskulární facilitace na dynamickou stabilitu dolních končetin u softbalistek
Borůvková, Kristýna ; Srbová, Radmila (vedoucí práce) ; Froňková, Eliška (oponent)
Práce se zaměřuje na dynamickou stabilitu u juniorských hráček softbalu a zkoumá možnosti jejího ovlivnění intervencí, založenou na proprioceptivní neuromuskulární facilitaci. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy, praktickou část tvoří odborná studie. Hráčky vybraného vzorku v ní byly rozděleny do experimentální a kontrolní skupiny a jejich dynamická stabilita byla změřená Y-Balance testem. Výsledky byly následně porovnány se standardizovanou odchylkou, která vykazuje hranici rizika poranění dolních končetin. Provedená měření nepotvrdila ani nevyvrátila, zda je možné ovlivnit dynamickou stabilitu dolních končetin pomocí proprioceptivní neuromuskulární facilitací.
Aircraft simulation model and analysis tool
Búliková, Tereza ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Equations of motion are the basis for describing the motion of an airplane. In aviation, they come in several forms, for which different solutions are offered. The thesis presents the most commonly used types of equations, outlines their derivation and gives examples of their solutions. Other characteristics can also be derived from the equations of motion, such as the dynamic stability of the aircraft, which is important for evaluating flight safety and flight quality. The criteria for evaluating flying qualities are described in the work, while the practical part of the work consists in the creation of evaluation software in the Matlab environment with the possibility of evaluating different types of aircraft. Meeting the criteria is one of the conditions for the successful certification of the aircraft. Furthermore, based on the equations of motion, a flight simulator was created in the Simulink environment, which uses two display environments - Unreal Engine and FlightGear and also allows simulating the flight of various aircraft based on the knowledge of their stability derivatives.
Konstrukce dvouosého suportu vícevřetenového soustružnického automatu
Sedlář, Jiří ; Štěpánek, Vojtěch (oponent) ; Hadraba, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí dvouosého suportu vícevřetenového soustružnického automatu. V první částí je vypracovaná rešerše a na jejím základě jsou navrženy varianty možných konstrukčních řešení. Po výběru nejlépe hodnocené varianty práce dále pokračuje potřebnými technickými výpočty hlavních konstrukčních uzlů. Jedná se o synchronní servomotor, kuličkový šroub, lineární vedení a ložisko. Samotná konstrukce probíhala souběžně s výpočty a výsledný model byl podroben analýze z hlediska dynamické stability. Hlavními body analýzy bylo nalezení vlastních frekvencí sestavy a zjištění amplitud kmitu vzniklých od harmonické budicí síly. Závěrem byly vypracovány Lobe diagramy pro operaci zapichování a podélné soustružení.
Comparison of selected criteria of flight characteristcs on an airplane simulator
Melich, Peter ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Matějů, Jiří (vedoucí práce)
As of today, we might consider PC technologies as very progressive and advanced. Due to this fact, we have numerous commercial flight simulators available on the market nowadays. However, each flight simulator has it’s own specific characteristics and behaviour and that’s why I’m going to compare selected flight characteristics in the chosen flight simulator on a chosen aircraft type (Cessna 172SP in my case) and it’s comparison with measured data from real-life environment in this thesis. Data comparison will show us how accurately simulator responds to inputs from the user and if the simulation is similar in relation to real conditions.
Využití dynamického tlumiče v hydrodynamice
Vrána, Jiří ; Habán, Vladimír (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá možností využití dynamického tlumiče v hydrodynamice. Konkrétně se jedná o posouzení vlivu dynamického tlumiče na dynamickou stabilitu tekutinové soustavy v případě, že tato soustava před instalací tlumiče vlivem samobuzeného kmitání vykazovala nestabilní chování. V práci je uveden algoritmus pro výpočet tlakových a průtokových pulzací vycházející z metody přenosových matic, dále jsou odvozeny přechodové matice pro různé varianty návrhu tlumiče. S využitím tohoto algoritmu je řešen vliv tlumiče umístěného ve stabilní a nestabilní tekutinové soustavě. Výstupem práce je software pro řešení tlakových a průtokových pulzací v soustavě se sériově řazenými hydrodynamickými prvky vytvořený v programu MATLAB.
Posturální stabilizace a rovnováha - teoretická východiska problematiky a vymezení pojmů ( rešeršní práce )
Uhlíková, Jana ; Rašev, Eugen (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název: Posturální stabilizace a rovnováha - teoretická východiska problematiky a vymezení pojmů (rešeršní práce) Cíle: Cílem diplomové práce je podat přehled o problematice terminologie posturální stabilizace a rovnováhy a zjistit, čím se odlišuje rovnováha a posturální řízení. Práce by měla shrnout a analyzovat domácí a zahraniční literaturu, včetně aktuálně publikovaných studií. Dále se práce zabývá v současnosti nejpoužívanějšími metodami k hodnocení posturální stabilizace a rovnováhy pomocí přístrojové techniky. Metody: Práce je zpracována formou literární rešerše. Je rozdělena do několika částí. Úvodní část se věnuje přehledu současné terminologické situace a představuje teoretická východiska problematiky. Deskriptivně - analytická část shrnuje a rozebírá v současnosti nejpoužívanější přístrojové metody pro hodnocení posturální stabilizace a rovnováhy. Shrnutí problematiky a výsledků práce je podrobně popsáno v diskusi. Výsledky: Celkový počet vyhledaných studií podle zadaných požadavků byl 104, z nichž pouze 12 jich vyhovovalo stanoveným kritériím pro zařazení do diplomové práce. V současné době se k měření posturální stability a posturální kontroly používají metody dynamické posturografie a vizuální zpětnovazebné posturografie. V publikovaných studiích panují značné odlišnosti ve výběru...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.